Posted by on 2019-09-16

Múlt héten elkezdtem egy új témát, melynek ez a kicsit hosszabb szöveg lenne a második és a befejező része. Nem igazán részletezném tovább, hogy pontosan miről is fog szólni, amondó vagyok a cím elég beszédes így és terjedelemben kicsit sok lett a mai bejegyzés. Úgyhogy folytassuk!

———————————————————————-

3. lépés

Vedd körül magadat a céljaiddal! Ez egy olyan lépés, amit nagyon sokáig egyáltalán nem alkalmaztam, pedig nagyon kellett volna. Hozok megint egy sportolós példát.

Vegyünk egy olimpikont, aki mindent beleadva készül az Olimpiára. Na már most neki nem csak a napi három edzésén kell teljesítenie, hanem otthon is, és a civil életében. Azt az étrendet kell ennie, amit kiszabtak neki, annyi órát kell aludnia, stb. Ő tulajdonképpen a nap minden percében az versenyre készül, még akkor is, amikor nem edz, mivel ellenkező esetben esélye sem lenne az éremre. Na már most bármit is találtál is találtál ki magadnak, ahhoz, hogy el tud érni olyan elhivatottnak kell lenned, mint egy sportolónak. Nyilván kicsit túlzok ezzel, de ugyanazt a tudatállapotot kell elérned. Ebben nagyon sokat tud segíteni, ha a célokkal kapcsolatos tárgyakkal veszed körbe magad, vagy mondjuk egyszerűn elírod egy papírra és kiteszed jól látható helyre. Hidd el sokkal egyszerűbb lesz szem előtt tartani őket. Ez nagyban gyorsíthatja majd a folyamatot, hiszen minél többször jut eszedbe, annál elhivatottabbá válasz. 

Ez volt tulajdonképpen a 3 lépés, viszont ezen felül szeretnék három plusz tippet megosztani veled.

tippek:

Állj le a kifogásokkal

Mindenki szokott kifogásokkal élni. Ez a leggyakoribb, mikor új szokásokat próbálsz bevezetni, pl. reggeli futás, egészséges kajálás, új edzés.

Nem tudok elmenni, mert fáradt vagyok.

Ma nehéz napom van, megérdemlem a pihenést.

stb, stb,

De ez rendben is van, mindenkivel előfordult, hogy kijátssza az áldozat vagyok kártyát. Semmi baj, csak arra figyelj, hogy fogd meg időben. Ha többször fordul elő, mint kéne, bizony kicsit több önfegyelem kellene.

Mutasd meg magadnak hogy komolyan veszed a célodat. Ne másoknak, magadnak! Kirakhatsz egy képet instára, hogy nézzétek de edzek az edzőteremben. Valószínűleg mindenki azt fogja gondolni, hogy húha de elhivatott vagy. De mit érsz vele, ha közben csináltál három lábemelést és azzal, hogy elfáradtál be is fejezted.

Gondolj ilyenkor mindig arra, hogy nem másokat csapsz be, hanem saját magadat.

Mindezek ellenére, ha mégsem megy  a következőkről lehet szó:

  • nem vagy elég nyitott 
  • nem a te célod, 
  • nem igazán neked való

Meg kell kérdezned magadtól, hogy miért nincs elég időd, miért nincs elég energiád. Ha ezekre megtalálod a választ, talán találsz egy más utat és korrigáld azt, ami nem működött.

Nincs pénzed jóga órára? Van megoldás! Otthon is tudod csinálni.

Nem tudsz reggel felkeni? Ebédszünetben is lehet megoldható, hogy elmenj edzeni.

Ha tényleg fontos számodra, meg kell találnod az időt, az energiát.

Legyél rugalmas!

Tarts szünetet 

Hidd el segíteni fog, ha néha szünetet tartasz.

Borzalmasan nagy jelentősége van, és erre én is csak most jöttem rá.

Az egyik fesztiválon beültünk egy előadásra, ahol a kiégésről beszélgettünk egy szakpszichológussal. Meglepett, de a hivatalos kórkép szerint az első stádiuma a kiégésnek, az, ha valaki fanatikussággal egyenértékű lendülettel veti bele magát egy dologba. Éjjel-nappal csak ez jár a fejébe és egy percre sem tudja elengedni.

Éppen ezért kell minél tudatosabbak lennünk ilyen téren.

A gogogo alól kell  néha egy kis szünet, különben túl nagy nyomást fog gyakorolni az életedre.

Kell idő, hogy feltöltődjünk, hogy friss szemmel, lélekkel, szívvel tudj nekiállni újra.

Ehhez elég egy hétvége, amikor elutazol valahova, vagy pár nap , amikor koncentráltan nem bántod magad a feladatokkal.

Fontossági sorrend

Ha te is olyan vagy, mint én, egy idő után túl sok feladatot fogsz magadra vállalni. Itt kell megalkotnod magadnak egy fontossági sorrendet, ami segíteni fog neked meghozni a kompromisszumokat és balanszba rántani az életed.

Egy ponton azt kell, hogy mondjad ‘oke nincs időm mindenre. Mit hagyjak el?’

Nálam például egyértelműen a munka előtt a család és az állatkáim vannak. 

De volt egy időszak az életemben, amikor túl sokat dolgoztam és arra kellett rádöbbennem, hogy egyre kevesebb időt töltök az nyulaimmal. Egyre kevesebbet vannak kiengedve, egyre kevesebbet játszom velük. Ráébredtem a gondolatra, hogy ahhoz, hogy ők jobb, vidámabb életet tudjanak élni, vissza kell vennem a tempóból.

Tisztáznom kellett magamban, és neked is, mi az igazán fontos. Meg kell határozni az életed pillérjeit! Lehet ez a család, akiket szeretsz, a párod, az állatkád, vagy a barátok. Ezt te döntöd el.

Javaslom írd le, és tedd el magadhoz közel valahova és ha úgy érzed túlterhelt vagy vedd elő és olvasd el.

Ismerd fel ha valami nem működik!

A legfontosabb tipp viszont egyértelműen az, hogy igyekezz felismerni időben, ha valami nem működik.

Vedd észre a jeleket. Ha látszólag minden jól megy, szépen haladsz a kitűzött úton, de úgy érzed, hogy lehangolt vagy, sokszor nem érzed magadat motiváltnak, akkor valami nem oké. Én például az egyetemet úgy végeztem el, hogy nem igazán érzetem motiváltnak magam. Szépen tisztességesen megcsináltam minden házit, minden vizsgán átmentem, de az egészet valami furcsa kötelességtudat motiválta, ami nem belülről jött. 

Tudom nem egyszerű feladni valamit, amibe már rengeteg energiát invesztáltál. Éppen ezért minél előbb felismered a problémát, annál kevesebb időt vesztegetsz az életedből. Viszont ez nem azt jelenti, hogy az első problémánál kézifék behúz és vissza rükverc. A különbség a két szituáció között, hogy az elsőnél már látod, hogy ez nem az a jövő, amit szerettél volna magadnak, úgy érzed, hogy az mégsem a tied. Én szerettem volna utazni, egyik országból a másikba hónapokon keresztül. De rá kellett jönnöm, hogy ez nem feltétlenül nekem való. Borzalmas honvágyam volt egy hét után. Vágytam a megszokott környezetre, a barátaimra, a családomra, akiket gyerekkorom óta ismertem és sokban nem tudta ezt az érzést enyhíteni, hogy rengeteg csodálatos embert ismertem meg. Ezek a kapcsolatok felszínesek voltak számomra az otthoni erős kötelékekkel szemben. Úgyhogy erről az életképről le is mondtam elég hamar.

Volt egy elképzelés, aztán menet közben jöttem rá, hogy ez mégsem én vagyok. Az a jó az életben, hogy menet közben is bármikor tudunk változtatni rajta.

Rájöttél, hogy nem azt tanulod, amivel igazán foglalkozni akartál?

Egy nap úgy keltél fel, hogy a francba a diétával, te nem érzed magadat jól a bőrödben tőle?

Nem szereted a cégnél a munkádat, mert teljesen mást csinálsz, mint, amit akartál?

Ha ezekre a kérdésre a legőszintébben igennel felelsz, akkor szükséges a céljaidon változtatni, mert ezek szerint az nem neked való. 

Ez nehéz, de neked kell meghozni a döntést, hogyan éled az életet.

Értsd meg az erőt ami a változtatásban!

Posted in: Motiváció
Tags:

Comments

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*


Simple Theme from Nimbus Themes - Powered by WordPress


Foxhouse Sportegyesület

Adószám:19100593-1-43

Bankszámlaszám: 16200151-18548671-00000000

Cím: 1091 Bp. Ifjúmunkás u 6
| Aerial silk | Kezdő akrobatika | Capoeira | Felnőtt capoeira | Acro-fitness | Workout | Funkcionális stretching